جایگاه شورا از دیدگاه اسلام و قانون اساسی ابوالقاسم خسروی : امیدواریم با وحدت و همدلی و تلاش و مجاهد
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
ابوالقاسم خسروی : امیدواریم با وحدت و همدلی و تلاش و مجاهدت برای رضای الهی و خدمت به بندگان خداوند ، شاهد رشد و شکوفائی و توسعه ی این شهرستان های هزار شهید و هزار امید و هزار تلاش باشیم.

 

جایگاه شورا از دیدگاه اسلام و قانون اساسی ابوالقاسم خسروی : امیدواریم با وحدت و همدلی و تلاش و مجاهدت برای رضای الهی و خدمت به بندگان خداوند ، شاهد رشد و شکوفائی و توسعه ی این شهرستان های هزار شهید و هزار امید و هزار تلاش باشیم.

 

جایگاه شورا از دیدگاه اسلام و قانون اساسی

همزمان با دهه ی کرامت و ولادت حضرت رضا (ع) و فاطمه ی معصومه (س) چهارمین دوره ی شورا های شهر و روستا اغاز میشود. امید است این تقارن ارزشمند زمینه ی خدمت به مردم را فراهم نماید.به این بهانه اشاراتی به جایگاه شورا و مشورت در اسلام و قانون اساسی میشود.

خداوند در ایه ی 159 سوره ی ال عمران خطاب به پیامبر رحمت و رافت اسلام میفرماید:

"به برکت و رحمت الهی در برابر مردم نرم و مهربان شدی و اگر خشن و سنگ دل بودی (مردم ) از اطرافت پراکنده میشدند. پس انها را ببخش و برای انان طلب امرزش کن و در کار ها با انها مشورت کن اما هنگامی که تصمیم گرفتی (قاطع باش) و بر خدا توکل کن زیرا خداوند متوکلان را دوست دارد

طبق این ایه رسول خدا مامور به مشورت شده است. حتی بعضی از علماء قائل به وجوب مشورت شده اند چون امر الهی ظهور در وجوب دارد:

"والذین استجابوا لربهم و اقاموا الصلاة و امرهم شورا بینهم و مما رزقناهم ینفقون"

و در ایه ی 38 سوره ی شورا در کنار دو صفت ایمان به خدا و اقامه ی نماز که هر دو واجب شرعی هستند مساله ی مهم مشورت امده است

ارمغان ادیان الهی بویژه اسلام و قران و سیره ی پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) اصل مشورت در امور ،  و دوری از استبداد و خود رایی است.

در نظام مردم سالاری دینی و در قانون اساسی که بر اساس تعالیم اسلام توسط پیشگامان نهضت الهی حضرت امام ، معمار کبیر انقلاب طراحی و تدوین شده است .

"اداره ی امور کشور باید به اتکای اراء عمومی انجام شود."

اصل هفتم : طبق دستور قران کریم " و امرهم شورا بینهم " ، "و شاورهم فی الامر" ، مجلس شورای اسلامی ، شورای استان ، شهرستان ، شهر،محل ، بخش و روستا و نظائر اینها از ارکان تصمیم گیری و اداره ی امور کشورند...

و اصول 101 ،102،103،106 هر یک به نحوی به وظایف و اختیارات و جایگاه شورا در قانون اساسی پرداخته شده است.

از دیدگاه اسلام عزیز رعایت اخلاق کریمه ی اسلامی ، نرمش و مدارا با مردم یک هدیه ی الهی است.افراد خشن و خودخواه و مغرور که خود را از دیگران برتر میبینند مردود و مترود مردم هستند.

نظام الهی بر مبنای محبت و تکریم و رعایت ارزش های انسانی استوار است.رفق و مدارا و گذشت شاخصه ی جوانمردی است.

یکی از بیماری هایی که گریبانگیر بشریت شده و او را از سیر طبیعی برای کمال عقب نگه داشته ، بیماری استبداد در زمینه های سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی میباشد.مشکلات اجتماعی ، جنگهای خونین و سرکوب ازادی های مشروع بشری ناشی از استبداد سکولاریسم و تسلط صاحب زر و زور و تزویر دنیا بر مراکز قدرت جهانیست.

با عنایت خداوند متعال و توجهات ولی عصر (عج) و رهنمودهای حکیمانه ی رهبر فرزانه ی انقلاب و با حضور با شکوه و حداکثری مردم ، حماسه ی سیاسی تحقق یافت و انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری و شورا های شهر و روستا با موفقیت کامل تحقق یافت.

امروز وظیفه ی ریاست جمهور ، هیات دولت ، مجلس شورای اسلامی و اعضای محترم شورا های شهر و روستا تلاش و مجاهدت و تدبیر برای تحقق حماسه ی اقتصادی و رفع  مشکلات معیشتی و تورم ، گرانی ، سازماندهی اقتصاد و حمایت تولید و برنامه ریزی برای نیازمندی های اساسی جوانان ، ایجاد اشتغال ، مسکن ، ازدواج و رشد توسعه ی فرهنگ و معنویت است.

در شهرستان های تربت حیدریه ، مه ولات و زاوه امروز به برکت حضور حماسی مردم در کنار مسئولین شهرستان ، حدود 1500 نفر عضو شورای شهر و روستا برای تلاش و مجاهدت اقتصادی وجود دارد.

خداوند را بر این نعمت بزرگ شاکر و سپاسگزاریم.امیدواریم با وحدت و همدلی و تلاش و مجاهدت برای رضای الهی و خدمت به بندگان خداوند ، شاهد رشد و شکوفائی و توسعه ی این شهرستان های هزار شهید و هزار امید و هزار تلاش باشیم.

ابوالقاسم خسروی





تاریخ: یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 54
بازدید دیروز : 19
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 420
بازدید کل : 110159
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت